Založ si blog

LEPŠÍ ŽIVOT V RUŽINOVE JE MOŽNÝ

Ružinov je môj domov. Bratislava je moje mesto. Slovensko je moja vlasť. Pekné slová že? Kto z nás tomu ešte verí. Vládnu nám ľudia, čo nemajú iný záujem iba sa nabaliť. Vládnu nám v Bratislave mnohokrát ľudia čo tu ani nežili, ani sa tu nenarodili. Nenásytné strany si dosadili do samosprávy poslušných, čo na tom že skorumpovaných ľudí – voliči im aj tak dávajú hlas. Ešte v roku 1990 som žiadal aby sme mali primátora človeka narodeného v Bratislave, no nedočkali sme. Ešte v roku 1990 som ako predseda ZMOS žiadal aby sa starostovia starali iba o svojich občanov. Nestalo sa. Kradlo sa a kradne sa. Už stačilo.

Preto som sa rozhodol ponúknuť alternatívu bez korupcie. Nejde mi o slávu, nejde mi o peniaze. Som zakladateľ celej slovenskej samosprávy a odborník na správu miest. V júni ma zvolili Európania za prezidenta Medzinárodnej rady pre sociálny rozvoj (ICSW). Som narodený v Bratislave a v Ružinove žijem viac ako 35 rokov. Nechcem peniaze, budem robiť za minimálny plat. Nech ma občan zhodnotí a ak povie že si zaslúžim, môžu mi navrhnúť odmenu. Nikam neutekám. Ublížim aj sebe a svojim deťom ak ako starosta neuspejem. Učím sociálnu politiku na vysokých školách na Slovensku i v zahraničí. Rád by som opäť raz zrealizoval svoje poznanie aj s podporou občanov. Viedol som pracovné tímy v OSN, v Rade Európy, v Európskej komisii, na ministerstve, v samospráve a inde. Viacej si ma vážili v zahraničí. Rokoval som, raňajkoval, obedoval a večeral s prezidentmi, premiérmi, riadil celosvetové i miestne podujatia a robil poradcu zahraničným vládam. Na Slovensku ma zväčša nechceli. Dali mi zákaz výkonu práce. Dôvod? Neposlúchal som moc, ale iba ľudí a to sa nenosí. V živote som pôsobil vo výskume, v samospráve, v štátnej správe, v diplomacii i ako živnostník. Venujem sa právam starších, zamestnanosti pre mladých, priamej demokracii a sociálnej ekonomike.

  • Na prvom mieste je občan Ružinova! Ružinov je miesto kde chceme žiť spokojne!

 

Jednoduchá záležitosť. Nemôžeme podporovať nenásytných zbohatlíkov. Svoje miesto na Zemi musíme odovzdať svojim deťom neporušené. Mesto musí byť miesto kde sa dá chodiť po uliciach, kde bude radosť žiť, kde budeme veriť svojim zástupcom v samospráve. Otvorím všetky účty verejnej kontrole. Poviem občanovi čo pre neho robím. Obklopím sa odborníkmi, predsa všetko nemôžem vedieť ani ja.

  • Bratislava je jedno z najbohatších miest v Európe. Čo z toho máme v Ružinove?

 

Patríme medzi ekonomicky najbohatšie mestá, predbehli sme Viedeň, Štokholm, Prahu, čo sa týka hrubého domáceho produktu. Prečo to nevidíme v bežnom živote na našich uliciach. Nie je pravda že sa nedá. Ak sa nedá, zmeňme systém. Prečo sa nechávame vykorisťovať? Prečo mesto neprekvitá? Prečo je špina? Doprava v kolapse? Zápchy na cestách? Nedá sa? Ale dá. V spolupráci s občanmi treba usilovať aby ovocie našej práce neužívali zlodeji doma ani v zahraničí. Hoci aj zmenou systému. Kto sa bojí nič nedosiahne.

  • Bezpečné ulice pre nás a naše deti! Žiadne úmrtia na priechodoch pre chodcov a cez železnicu! Viacej semaforov, kruhových objazdov a parkovacích miest pre obyvateľov!

 

Nie je nutné špekulovať ako sa obohatiť, ale ako urobiť život bezpečnejším. Prečo nikto nesprevádza deti do školy, prečo nie sú priechody kontrolované, trebárs dôchodcami. Prečo tolerujeme úmrtia na železnici na priechodoch pre chodcoch. Nie sú peniaze? Ľudský život rátať cez peniaze? Kde je morálka? Zabránim ďalším predajom, budem sa dožadovať viacej financií pre pokojný život na uliciach mesta.

  • Chrániť zeleň! Naše parky a zeleň budú nedotknuteľné!

 

Ľudia musia vedieť, že im nikto neukradne park, alebo chodník. Načo mi je starosta, ktorý je v správnych radách a nestará sa? Kde majú chodiť naše deti, starší, alebo každý z nás do parku, ak sa tam niekto opäť niečo stavia čo tu nepotrebujeme. Ráno sa nechcem zobudiť s pohľadom na ďalšiu novostavbu, za ktorú opäť nikto nezodpovedá.

  • Stop zahusťovaniu! Nie ďalší predaj spoločného majetku!

 

Mesto musí podporovať komunálny neziskový spoločný majetok. Neustále “zahusťovanie” zhoršuje životné prostredie obyvateľov. Budujme, rozvíjajme a nepredávajme. Starosta musí byť ten, ktorý sa o mesto stará ako o svoj majetok. Teda ho musí rozvíjať. Ja nikam neodídem. Ja som tu doma a nie niekde 200 km od Bratislavy. Nebudem predsa ničiť svoje.

  • Iba nová občiansku vybavenosť je možná (pre deti, mládež, starších)! Žiadne nové multifunkčné domy!

 

Chýba nám základná občianska vybavenosť. Nestaráme sa o naše deti o našich rodičov. Nepotrebujeme ďalšie multifunkčné domy. Máme už plno nevyužitých špekulačných bytov. Nemáme žiadne komunálne byty. Ako si mladý človek môže založiť rodinu, predsa nemá každý na kúpu bytu.

  • Namiesto herní škôlky a jasle! Nie reklame na alkohol a vôbec odstrániť reklamný smog (tabule, megabordy, bigbordy…)!

 

Na každom rohu sú herne, ako chceme odstrániť chorobnú závislosť na hazardných hrách? Rečami? Herne na sídlisko nepatria. Nedá sa vravieť o záujme spoločnosti o dobro, ak nahovárame občanov kupovať alkohol na verejne dostupných reklamách. Pre nezmyselné reklamy meníme chodníky a ohrozujeme bezpečnosť na cestách. V zahraničí toto nie je možné, tak prečo u nás. Balkán začína v Bratislave?

  • Bezpečné bicyklovanie a využitie voľného času.

 

Nemaľujme potemkinové dediny na chodníkoch, ale budujme reálne cyklistické chodníky a podporujme všemocne zdravý spôsob dopravy. Namaľované čiary aj tak zmije prvý dážď. Neklamme sa koľko kilometrov sme vybudovali – maľovaním? Budujme kluby pre mládež a nie nezmyselné hráčske centrá.

  • Ulice bez strachu (nie kriminalite, alkoholu, drogám, násiliu). Bez reklám na drogy.

 

Musím mať možnosť chodiť s deťmi, s rodinou, s priateľmi bez strachu po ulici. Predsa sa nebudeme ozbrojovať pre svoju ochranu. Kde sa takto dostali? Zabráňme pitiu alkoholu na verejnosti. Nedovoľme násilie, predaj drog a ani ich reklamu.

  • Plne transparentná a občanmi kontrolovaná správa zložená iba z odborníkov bez korupcie, klientelizmu a zneužívania moci!

 

Nedám sa vyhnať z funkcie pre obvinenie z korupcie, pretože som neskorumpovateľný. Nebude sa opakovať situácia, že miesta v samospráve obsadia diletanti, čo je slovenská špecialita. Sme najviac skorumpovaná krajina v EÚ. Ružinov taký nebude.

  • Budem konať iba v prospech občanov Ružinova tak aby sme Ružinov odovzdali našim deťom bez hanby!

 

Nemám už iný cieľ, iba sa zastať Ružinovčanov. Nepotrebujem slávu a ani nekalé peniaze. K tomu budem viesť všetkých s ktorými budem spolupracovať. Ružinov je môj domov, kde chcem ľuďom zachovať dobrý život a ho aj zveľadiť. Nemám kam utiecť, chcem tu zostať.

  • Oživenie ruín (obchodný dom na Tomášikovej napr.)! Dlhodobo nevyužitý súkromný majetok musí začať slúžiť občanom!

 

Žijeme v kapitalizme, ale aj on musí rešpektovať záujmy väčšiny. Žiadny súkromný majetok nesmie poškodzovať záujmy celku. Budem tvrdo požadovať aby sa takýto majetok využíval v prospech obyvateľov, alebo aby bol vyvlastnený, prípadne predal tomu, kto si to zaslúži.

  • Pracovať budem za minimálnu mzdu!!

 

Občan posúdi či si odmenu zaslúžim. Starostovia často berú peniaze, ktoré nemá ani premiér. Tvrdia, že obce nemajú na rozvoj peniaze. Neverím. Zvykol som si na málo peňazí. Nepotrebujem viac. Aby som spokojne pomohol a odovzdal svoje poznatky, nepotrebujem brať peniaze potrebnejším. Moje zadosťučinenie nenarastie veľkými peniazmi. Spokojný budem iba vtedy ak aj občan bude spokojný. Ak ľudia začnú veriť, že aj poctivý život sa dá. Ak ľudia uvidia, že slušnosť nie je slabosť.

Ako starosta sa budem starať o občanov a nie špekulovať, kde by si mohol druhému vziať. Je pravdou že s rastom majetku nerastie spokojnosť a šťastie. To ja vidím v dôvere občanov za poctivo odvedenú prácu. Áno moja práca ako starostu bude poctivá, úprimná, otvorená a bez tajností. K tomu Vás všetkých vyzývam k spolupráci.

Nemám sponzorov, preto nie som nikomu nič dlžný. Som dlžný voči budúcnosti, ktorá sa výrazne zhoršuje ak s tým nezačneme robiť zmenou k lepšiemu. Stačí keď slušní ľudia povedia – a dosť. Viacej sa dozviete na facebookovej stránke „Starosta Ružinova“.

Do videnia na radnici.

Garantovaný slušný život

11.03.2016

Garantovaný slušný život (v strednej a východnej Európe) Miloslav Hetteš, prezident Európskej rady pre sociálny rozvoj Úvod Sociálna inklúzia podľa významného think-tanku „Friends of Europe“ je iba rečníckym zvratom v Európskej únii, ktorý bez jej skutočného napĺňania spôsobuje pokles legitimity EÚ. Musíme pochopiť čo sociálna inklúzia znamená [...]

Prečo kandidujem?

07.05.2014

doc. RNDr. Miloslav Hetteš, CSc., Nový parlament listina – č. 13, volebné miesto č. 2 Pripomíname si desať rokov pôsobenia v rámci Európskej únii. Oplatilo sa nám to? Slovensko do EÚ vstupovalo s oveľa menšou ekonomickou silou, ako má dnes. V tvorbe hrubého domáceho produktu na obyvateľa sme preskočili Portugalsko aj Grécko. V kúpnej sile dokonca Česko. Veríte [...]

Práca je najlepší liek pred guľkou

07.05.2014

Miloslav Hetteš bol vedúcim pracovnej skupinu pre starnutie Európskej hospodárskej komisie Organizácie Spojených národov. Predkladal rezolúcie k sociálnemu rozvoju v OSN a v MOP. Pôsobil v orgánoch EÚ a Rady Európy. Robil poradcu vlád v Skopje a v Banja Luka. Pracoval mnoho rokov vo vedúcich postoch v slovenských rezortov práce a zahraničia. M. Hetteš po roku 1989 [...]

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

polícia oživovanie

VIDEO: Išlo o sekundy. Petržalskí policajti nezaváhali, zachránili život mužovi

25.04.2024 18:00

Policajti sa pristavili pri dopravnej nehode, keď si zrazu všimli na zemi muža v bezvedomí.

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

Miloslav Hetteš

Starosta Ružinova

Štatistiky blogu

Počet článkov: 24
Celková čítanosť: 82199x
Priemerná čítanosť článkov: 3425x

Autor blogu

Kategórie